10% rabatt på köp över 2000kr 20% rabatt på köp över 4000kr

Kundtjänst

Om LaFransar

LaFransar AB (baserat i Malmö, Skåne, org nr 5569382590) har jobbat med ögonfransförlängningar sedan 2oo7 och utbildat sedan 2oo8. Du hittar olika kurser inom fransförlängning hos oss.  Vi följer utvecklingen inom fransförlängningar, köper in alla nyheter och testar själva. Tycker vi att produkten är bra så hittar du snart den i LaFransars webshop och kan läsa hur man använder denna nya produkt i vårt blogg.  Vi rekommenderar alla att jobba med o,15mm silkfransar för att dessa är mest skonsamma för kundens fransar. Det är viktigt att "lös"fransarna limmas en och en på kundens fransar, inte på/mot ögonlocket.

Kunden får själv välja böjen på fransarna, C-böjda fransar är rakare och D-böjda fransar är mer böjda. Längden på "lös"fransarna väljer man efter kundens egna fransar, lösfransen ska vara 1-3mm längre än kundens fransar. Antal påklistrade fransar beror på mängden av kundens egna fransar samt hur erfaren er den som gör fransförlängningen, det kan variera från 8o till 13o fransar per öga.

Och nu även sköna fluffiga Volymfransar, där flera tunna o,o7mm fransar klistras i fina solfjädrar på kundens egna fransar. Svårare teknik som kräver skicklighet och kunskap.

Hur handlar man?

1. Handla de produkter du är intresserad av genom att lägga dem i varukorgen med knappen 

2. Gå till Kassan genom att klicka på Varukorg här ovanför och sen på    eller på  

3. Välj att logga in för att hämta dina sparade kunduppgifter eller att gå genom kassan som gäst. Vi rekommenderar att du skapar ett konto hos oss så att du enkelt kan handla nästa gång du besöker vår butik.

4. Välj leveranssätt, betalningssätt och avsluta genom att klicka på 

5. Om du har valt kortbetalning så kommer du att skickas vidare till en säker betalningssida där du blir ombedd att skriva in dina kortuppgifter + din personliga kod för Verified by Visa eller Mastercard Securecode.

6. När köpet slutförts så skickar vi en orderbekräftelse per e-post till den e-postadress du angav i beställningen.

7. Ordern behandlas, packas och skickas vanligtvis samma dag som vi mottar din beställning vilket betyder en ungefärlig leveranstid på 1-3 dagar, beroende på var i Sverige du bor.

 

Maila oss på la@lafransar.se eller använd vårt kontaktformulär om du har några frågor.

Köp och leveransvillkor

1. Allmänt

För att få handla hos LaFransar så måste du vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd. Alla våra priser anges inklusive moms.

2. LaFransars rabattsystem

  • 10% rabatt vid ordervärde från 2000kr och uppåt*
  • 20% rabatt vid ordervärde från 4000kr och uppåt*
  • Fri frakt vid ordervärde över 1000kr inom Sverige

* Frakt, tjänster (exempelvis kurser), reavaror samt produkter i kategorierna Home & Beauty resp Tillbehör räknas inte in i totalvärdet på en order. Endast ordinarie prissatta varor ur webbutiken i kategorierna Fransar, Lim, pre-treatment & remover, Produkter, Pads och Pincetter räknas in i det totala ordervärdet som används för att bedöma rabattsats. 

Kundgruppsrabatt

Om du t ex gått en av våra utbildningar och därmed fått t ex 10% rabatt på sortimentet, erhåller du denna rabatt om du är inloggad korrekt när du utför beställningen. Din kundgruppsrabatt kombineras inte med ordervärdesrabatt – du får alltså inte 30% rabatt om har 10% kundrabatt och handlar för över 4000 kr, utan får då 20% rabatt. Det är den rabatt som är mest fördelaktig för dig som kund som gäller, men endast en vid ett köptillfälle.

3. Betalningar med Klarna Checkout

Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. De vanligaste betalningsmetoderna är faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert.

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), "Klarna", som du hittar på Klarnas hemsida. I och med att du anger eller efterfrågar information börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter, inklusive möjligheten för oss att överföra uppgifterna till tredje part eller för behandling utanför EU/EES-området. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.

Betalning, avgifter

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

Konto - betala i din egen takt

Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr tillkommer på fakturan.

Exempel: Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Fast delbetalning

Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader. Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart.
Vid fast delbetalning beräknas räntekostnaden på det totala utestående beloppet, vilket betyder att månadskostnaden blir högre den första månaden och lägre den sista månaden.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00.

4. Leveranstider & Leveranskostnader

Vi hanterar en mottagen och godkänd order oftast inom 1-2 arbetsdagar. Om en vara skulle vara slutsåld informeras du via e-post. 

Vi samarbetar med Posten för leverans av våra paket och normal leveranstid för Posten paket är 1-3 dagar inom Sverige. Om din leverans har inte kommit fram inom en vecka (om inget annat anges på hemsidan) spåra gärna din beställning med blå spårnings nr som du fått i den leveransbekräftelse. Kontakta oss med email la@lafransar.se om du inte kan spåra din  beställning. Beställningar under 1500 sek skickas med Postens varubrev och levereras till adressen som du angett, om paketet är tillräckligt smått för brevinkast, annars hämtas det i din närmaste postombud efter aviseringen från posten. Beställningar över 1500 sek skickas med postens MyPack/Rek. brev och du ska hämta det i din närmaste postombud efter att du fått sms eller email att din paket har kommit, ta med ditt id.

5. Transportskador

Om du upptäcker synliga skador på paketet så underlättar det för oss om du anmäler det direkt till ombudet, du kan även kontakta vår kundtjänst för hjälp. Dolda transportskador måste anmälas till vår kundtjänst snarast möjligt (inom 2 månader) för vidare hantering av skadan.

6. Ångerrätt

Du har via distanslagen full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit din order. Du kan ångra köpet förutsatt att dina produkter returneras i samma skick som när du fick dem.

För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick. Ej förstörd eller skadad, och bör skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga förpackningen samt original inneremballaget. Ett transportemballage ska användas för att skydda produkten vid retur. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör, såsom bruksanvisning m.m. ska medfölja returen. Vid hantering av reklamationer tillämpas distans- och hemförsäljningslagen. Kontakta vår kundtjänst innan du returnerar en vara.

Vid utnyttjande av ångerrätten kontaktar ni enklast vår kundtjänst via Kontakta oss sidan för mer information om returförfarande.

7. Sortimentsförändringar & produktinformation

Vi reserverar oss för förändringar i sortimentet. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar.

8. Force Majeure

Skulle det inträffa en händelse som är utanför vår kontroll så befrias vi från att fullfölja vårt avtal. Exempel på händelser som omfattas av force majeure är strejk, krig, naturkatastrofer och blockad.

Om webbplatsen

Information om cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa cookies används till och hur cookies kan undvikas.

LaFransar använder cookies. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker sparar på din dator. Cookies används av många webbplatser för att t.ex. spara dina namn- och adressuppgifter så att du inte behöver skriva om dem på nytt varje gång du handlar.

IP-nummer och domänadress

LaFransar gör besöksstatistik över bland annat; antal besök, antal gånger enskilda sidor läses, vilka webbadresser besökarna kommer från och vilka sökmotorer och sökord som använts för att komma till oss. Detta ger oss en bild av vad som kan förändras, förbättras eller tas bort.

Vi kan även se namnet på din domän och värddator, till exempel telia.com. Vi sparar IP-numret från den dator (server) du använder, vilken browser du använder och vilket operativsystem. Dessutom sparar vi datum och tid du kom in på vår webbplats och varifrån du länkade dig. Denna information lämnas inte ut, utan används bara för att förbättra vår webbplats och presentera innehållet bättre så att besökarna hittar rätt. Besöksstatistiken innehåller inga uppgifter om eller kopplingar till personnummer, personnamn, e-postadress, eller annan personlig information.

Vid frågor om webbplatsen vänligen kontakta vår kundtjänst.

Sekretessspolicy

Hos LaFransar har vi en sekretesspolicy och respekterar dig och din personliga integritet.
De uppgifter du lämnar till oss kommer endast att användas för att göra det möjligt för dig att handla hos oss, för att behandla din order och för att kunna ge dig maximal service.

Du har som konsument rätt att begära utdrag av registrerade uppgifter, rätt att ändra registrerade uppgifter och också rätt att begära att registrerade uppgifter raderas.

Om du vill korrigera, uppdatera eller ta bort information om dig, som kan finnas i våra register, kontakta oss e på e-post la@lafransar.se med din förfrågan. Om du vill kontakta oss i andra ärenden, hittar du fullständiga kontaktuppgifter i menyn till vänster under Kontakta oss.

Du som anmäler dig till vårt nyhetsbrev, kan när som helst avanmäla dig. Vi vidarebefordrar inte dina uppgifter till tredje part och vi säljer, byter eller lånar inte ut dina uppgifter.

Har du frågor eller kommentarer angående vår sekretesspolicy är du välkommen att kontakta oss på e-post la@lafransar.se

 

Här är en lista på cookies som webbplatsen sparar för att förbättra din upplevelse när du besöker oss

COOKIE nameCOOKIE Description
CART The association with your shopping cart.
CATEGORY_INFO Stores the category info on the page, that allows to display pages more quickly.
COMPARE The items that you have in the Compare Products list.
CURRENCY Your preferred currency
CUSTOMER An encrypted version of your customer id with the store.
CUSTOMER_AUTH An indicator if you are currently logged into the store.
CUSTOMER_INFO An encrypted version of the customer group you belong to.
CUSTOMER_SEGMENT_IDS Stores the Customer Segment ID
EXTERNAL_NO_CACHE A flag, which indicates whether caching is disabled or not.
FRONTEND You sesssion ID on the server.
GUEST-VIEW Allows guests to edit their orders.
LAST_CATEGORY The last category you visited.
LAST_PRODUCT The most recent product you have viewed.
NEWMESSAGE Indicates whether a new message has been received.
NO_CACHE Indicates whether it is allowed to use cache.
PERSISTENT_SHOPPING_CART A link to information about your cart and viewing history if you have asked the site.
POLL The ID of any polls you have recently voted in.
POLLN Information on what polls you have voted on.
RECENTLYCOMPARED The items that you have recently compared.
STF Information on products you have emailed to friends.
STORE The store view or language you have selected.
USER_ALLOWED_SAVE_COOKIE Indicates whether a customer allowed to use cookies.
VIEWED_PRODUCT_IDS The products that you have recently viewed.
WISHLIST An encrypted list of products added to your Wishlist.
WISHLIST_CNT The number of items in your Wishlist.